Dear stress, let's break up!

By | 07:44:00 2 Komentarze
Przepraszam wszystkich czytelników za brak obowiązkowości i tak rzadkie posty.. Obiecuję, że pod koniec maja, tuż po maturkach się to zmieni.. :D Mam mnóstwo pomysłów na posty, ale niestety brak czasu na ich realizację..
W związku z tym, że dziś mamy pierwszy dzień ferii (oczywiście zdaję sobie sprawę, że u niektórych się one właśnie skończyły), chciałabym przedstawić Wam sposoby na walkę z największym wrogiem dzisiejszych czasów – stresem!

,,To, że organizm zwierzęcia lub człowieka w wypadku wystąpienia zjawisk zagrażających życiu był niezwłocznie alarmowany i mógł natychmiast stawiać opór, z punktu widzenia historii było korzystne. Dzięki reakcjom swego organizmu człowiek atakowany przez drapieżnika mógł natychmiast błyskawicznie uciec w bezpieczne miejsce lub skutecznie przeciwdziałać niebezpieczeństwu. Jeszcze dziś organizm wobec wielu zdarzeń wykazuje reakcje alarmowe lub obronne. Jednak inaczej niż dla jego przodków, dla współczesnego człowieka walka czy ucieczka nie jest już właściwym zachowaniem w takich sytuacjach. Nieustające reakcje alarmowe mogą nawet szkodliwie oddziaływać na organizm i jego funkcje. Dlatego żyjący obecnie człowiek musi się nauczyć żyć z obciążeniami, by nie stać się ofiarą i nie złamać się z powodu wyczerpania.”
(źródło: ,,Wprowadzenie do psychologii”- Gerd Metzel)


Zacznę więc od razu, bez owijania w bawełnę.. moje propozycje na odstresowanie się:

#1.Kubek ciepłej herbaty i książka.

#2.Rysowanie, malowanie, szkicowanie i wszelkie inne prace plastyczne. Dla tych którzy tak jak ja, bardzo lubią tego typu rzeczy, to prawdziwy raj móc chociaż na chwilę oderwać się od rutynowego schematu dnia i zacząć realizować wizje, tkwiące nam w głowie. Ostatnio bardzo popularne stały się kolorowanki antystresowe, także Ci, którzy wolą samo malowanie również będą mogli się odnaleźć w tej dziedzinie, jaką jest plastyka, gorąco polecam!

#3.Ćwiczenia. Wysiłek fizyczny, oczywiście w przyzwoitych ilościach - nie za dużo nie za mało.. sprzyja produkcji endorfin. Dodatkowo przyśpiesza przemianę materii, uwalniając nas od poczucia ciężkości, a sprawiając że czujemy się lekko i w pewnym odniesieniu także świeżo, pomimo wylania potów na treningu.

#4.Sen. Nawet 30 minut snu w ciągu dnia pomaga złagodzić skutki zmęczenia psychicznego. W moim przypadku się to nie sprawdza, bo nie jest możliwe zaśnięcie w innym momencie doby niż noc, chyba że jestem bardzo zmęczona.. ale wiem, że niektórzy to uwielbiają.

#5. Gotowanie, pieczenie, dekorowanie. Chodzi o zrobienie czegoś, wymagającego puszczenia wodzy naszej wyobraźni. Wtedy nie musimy skupiać się na trudnych i skomplikowanych sprawach a uruchomić przeciwną półkulę i trochę pofantazjować. Wspaniale sprawdza się upieczenie np. ciastek a następnie zabawa w dekorowanie ich. Łączenie składników o różnych kolorach, zapachach i smakach wyzwala w nas prawdziwego artystę i co najważniejsze, pozwala chociaż trochę zniwelować napięcie wywołane przez stres.

#6.Domowe DIY. Zabawa w złotą rączkę dla niektórych także może okazać się jedną z metod skutecznego odstresowania się.

#7.Wygłupy z przyjaciółmi, spacer z psem, kino, teatr.. .


XOXO
Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze :