Recenzja przepięknie wydanej biografii słynnej ikony mody - Chanel!

By | 00:27:00 1 Komentarz
Uwielbiam czytać biografie znanych ludzi.. Chyba wszystko za sprawą tego, że uważam za dość ciekawe, spojrzenia na świat różnych ludzi. Oprócz czystego zainteresowania nimi sądzę, że takie ,,wnikanie” w ludzkie wnętrze ma też wymiar nieco psychologiczny, w końcu od dawien dawna człowiek łaknął poznawania samego siebie na przykładzie innych, szukał inspiracji a niekiedy kopiował styl od kogoś innego.
Kilka lat temu, miałam przyjemność przeczytać biografię Coco Chanel. Pamiętam, że robiłam to w autobusie, kiedy właśnie jechałam na kolonię do.. tutaj urwał mi się film, bo za żadne skarby świata nie jestem sobie w stanie przypomnieć.. gdzie? Mimo wszystko, książkę czytałam z zapartym tchem,pragnąc dowiedzieć się kolejnych informacji o Coco. Bardzo mnie poruszyła, z tego względu, że nie miałam jeszcze tak szerokiego pojęcia o tym, do czego zwykły szary człowiek jest się w stanie posunąć, a na tamten moment, nie mieściło mi się w głowie to, że osoba z takim sukcesem, mogła mieć tak dramatyczne dzieciństwo.
Jakieś pół roku temu, po raz kolejny miałam okazję spotkać się z biografią Chanel..
jednak w nieco innej formie. Książka wydawnictwa ,,Hardie Grant Books” z ilustracjami Megan Hess. Niestety dopiero kilka dni temu, zaczęłam ją namiętnie czytać. Wszystko za sprawą faktu, iż książka jest napisana po angielsku, a głównymi jej elementem są tworzące ją obrazki, w formię przepięknie wykonanych grafik. Wymaga więc ona, że tak powiem ,,odpowiedniego nastrojenia” :p. W życiu nie widziałam tak pięknego wydania biografii czy jakiejkolwiek innej książki. Srebro pokrywa boki kartek, same zaś bogate są w liczne rysunki graficzne, które niekiedy zdają się przypominać projekty, stworzone przez fashion designer'ów. Sama biografia Chanel, została ukrócona, w porównaniu do klasycznego życiorysu ikony mody lat XX, w książce jaką czytałam przedtem. Mimo to, pozycja ta nie traci na wartości, a wiele zyskuje, zwłaszcza dla osoby, interesującej się sztuką, modą czy też samą grafiką. Praktycznie każda strona zawiera jakiś przepiękny malunek, albo cytat Coco.
Cytaty Chanel to właśnie ten element książki, o którym pragnę wspomnieć teraz. Każdemu z nich jest poświęcona jedna, cała stronica. Oprócz tego, że wzbogaca to ogólny wygląd biografii, dodatkowo podkreśla ich rangę i ponadczasowość. Nie mówię tutaj o tym, że każdy cytat Coco jest warty zapamiętania, ale chodzi mi raczej o fakt, że wiele z nich można przełożyć na nasze codzienne egzystowanie, przez co mogą stać się dla nas inspiracją oraz pomysłem na życie.
Gabrielle Coco Chanel, ikona mody lat XX to przede wszystkim człowiek, taki jak każdy z nas. Warto więc wziąć przykład z tej sławy i postarać się o to, aby wziąć swój żywot we własne ręce. Świat stoi przed nami otworem, a my musimy skupić się na tym, żeby w nim zaistnieć tak, jakbyśmy tego chcieli.


Uważam, że powyższa pozycja idealnie nadaje się na prezent dla bliskiej osoby, a także dla nas samych na mroźne, zimowe wieczory, w towarzystwie gorącej herbaty z imbirem i miodem. Również wtedy, gdy mamy ochotę poznać przepełniony dramatyzmem świat mody Coco Chanel, za której sprawą kobiety nauczyły się nosić spodnie, doceniły prostą formę ubrań i czerń, działającą niczym maska, zasłaniająca mankamenty kobiecej urody, a także podkreślająca kobiece piękno i elegancję.


Starszy post Strona główna

1 komentarz :

  1. Przepiękne wydanie. Z chęcią bym ją przeczytała :)
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń